onsdag 10. august 2016

Maskulint kort.

Jeg synes det er vanskelig å lage kort til menn, siden jeg er veldig glad i å pynte med blomster, blonder og bling. Men, da sønnen ble 40 år måtte jeg tenke i andre baner, og jeg kom opp med en ide til å lage et kort som jeg synes passet, og som ble tatt godt imot av jubilanten.

Etter litt leting på nettet kom jeg frem til et kort jeg kunne bruke som utgangspunkt. Dette fant jeg her på EzyCraft.

Utgangspunktet var et sort ark som ble embosset med embossingfolder fra Tim Holtz. Kortet er dekorert med tannhjul som ble kuttet ut med min Scan N Cut-maskin. Jeg brukte litt tykkere papir til dette. Deretter ble disse sprayet med Dylusion Ink slik at de fikk en metallisk/rusten overflate. Det samme gjorde jeg med bokstavene.

Kortet er montert slik at når det åpnes dreier det store tannhjulet seg. Til slutt monterte jeg en lomme til plass for en pengegave.



















Her er tannhjulene skjært ut og klargjort for spraying. Det er smart å bruke en dyp eske for dette, for det blir ganske mye søl av dette, samtidig som delene er så små at de lett kan fyke rundt.




Ferdig sprayet. Nå skal de bare ligge og tørke før de kan monteres. 



Noen av tannhjulene ferdig montert. Her kan man boltre seg med rimelige embellishments, takket være den nyttige Scan N Cut-maskinen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar